Osvědčilo se nám

Samonosný bazén s nafukovacím kruhem nahoře se nesmí naplnit „štrejch“ – celý vám vyteče.

Více...

Nejlepší hry

  1. Kolotoč
         
  2. Pejskové do boudiček
         
  3. Pane za mnou, pane proti mně
         
  4. Filmové ateliéry
         
  5. Jedeme na výlet
         

Ringet

Čas přípravy
10 minut
Čas realizace
20 minut
Místo
tělocvična, hřiště
Roční období
celý rok
Počet účastníků
12 - 12
Hodnocení
     
Autor
Pionýr
Stav
Publikována
Vytvořeno
17. 10. 2014
Upraveno
30. 3. 2018
Klíčová slova
Tajemství staré truhly, Sport, S22, fyzická vytrvalost, méně známé hry, koordinace pohybů, spolupráce
Věková kategorie
12 let - 14 let
Typ aktivity
Sportovní
Pohybová
Náročnost na materiál
Střední
Výchovný program
Tajemství staré truhly
Pracovní listy
Ne
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
Kompetence sociální a personální

Cíle

Rozvoj těchto kompetencí: k učení, sociální a personální.


Rozvoj pohybových dovedností a koordinace pohybu, vytrvalosti. Podpora týmové spolupráce.

Motivace

Co to nesou dneska kluci na schůzku? To si budeme hrát s klacky na šermíře? Vedoucí nám slibovali, že se naučíme ringet, ale co si pod tím mám představit? Zní to klidně jako středověký tanec, jídlo, počítačová hra a prý k tomu potřebujeme asi tak metrové hole.

Potřeby

Gumový kroužek (např. i z kolečka od kočárku). Dřevěné hole cca 1 m dlouhé.


K tomuto metodickému listu není k dispozici žádný pracovní list.


Hřiště a vybavení

Hrací plochou je celá plocha tělocvičny nebo haly. Pokud se vám bude zdát plocha velká, je možné určit postranní čáry shodné s postranními čarami na házenou či košíkovou. Brankami jsou nejčastěji tělocvičná nářadí „kozy, koně“ či na výšku postavené švédské bedny. Lze použít i branek lakrosových či hokejbalových. Je-li hrací plocha omezená, stavíme branky do středu kratších čar, pokud se hraje na celou tělocvičnu, stojí branky až u stěn. Okolo každé branky je obdélníkové brankoviště, jehož délka je o 20 cm na každé straně delší než branka, a jeho šíře je 1,5 m. Ke hře je třeba gumový kroužek, jehož vnitřní otvor je asi 12 cm, nejlépe se hodí vyřazená gumová kolečka od kočárku. Hráči pohánějí kolečko dřevěnými holemi cca 1 m dlouhými, které mohou být na herním konci opatřeny gumovým krytem (prevence proti zranění).


Hráči a doba hry

Podle velikosti tělocvičny hrají týmy o třech až šesti hráčích. Na velkých házenkářských hřištích hrají brankář, dva obránci a tři útočníci, na malých jeden obránce a dva útočníci, bez brankáře. Rozdělení hráčů do jednotlivých rolí je důležité, neboť platí že:

a) do brankoviště může pouze brankář bránícího týmu;

b) brankáři a obránci nesmějí dát gól soupeři;

c) brankář nesmí za půlicí čáru do soupeřovy obranné poloviny.

Utkání se hrají na čas, přičemž strany se mění v předem dohodnutém poločase. Lze však také hrát s několika změnami stran (po každé brance) do určitého, předem dohodnutého, počtu branek.

Provedení

Účelem hry je dát gól tím způsobem, že je kroužek dopraven do soupeřovy brány. K posouvání kroužku a střelbě se používá výhradně holí (dotyk kroužku kteroukoliv částí těla se trestá předáním kroužku soupeři), a to zasunutím jejího konce do vnitřního otvoru kroužku a pak jeho vedením či přihráváním holí po podlaze. Přitom je zakázáno:

a) jakákoliv hra na tělo

b) „zvedání kroužku“ od podlahy při přihrávkách, zvedat je dovoleno pouze při střelbě na branku

c) přetahovat se o kroužek; Pokud se uvnitř kroužku sejde více holí (respektive jejich konců) a hra tím trpí, příp. se zastaví (přetahování na místě), může rozhodčí hru přerušit. Další hru navazuje rozhozem rozhodčí, po jednom zástupci týmu při něm stojí (v metrové vzdálenosti) zády k sobě, hole opřeny před sebou o podlahu, rozhodčí se postaví mezi ně a pustí kroužek na zem za jejich zády, zvukem kroužku dopadajícího na podlahu je hra znovu zahájena a ten ze soupeřů, který kroužek získá, pokračuje ve hře

d) hrát v brankovišti (mimo domácího brankáře) a porušit rozdělení do jednotlivých herních rolí (nestřílet obránce apod.).


Použitá literatura: www.online-hry.name/sportovni.


Tato aktivita přibližuje Ideály Pionýra: Poznání, Překonání a Přátelství.

Pozor na

Před hrou si musíme zajistit vybavení pro hráče ke hře. Lékárničku. Dodržovat pitný režim.

Přístup k dětem se specifickými vlastnostmi

Pozor u dětí projevujících se agresivněji, aby v zápalu boje nezapomínaly na umírněnost kontaktů.

Pro názornost je dobré zachytit základní pravidla v jednoduché podobě, nechat děti, aby samy hru vysvětlily ostatním, tak se nejlépe přesvědčíme o tom, že děti pravidla chápou. Platí zejména pro děti s poruchou pozornosti, neboť při dlouhém vysvětlování mohou přestat vnímat naše sdělení, nevyslechnou vše.